Staat uw vraag er niet bij? Neem dan gerust contact met ons op!

  • Hoe kan ik het beste met jullie in contact komen?

U kunt uiteraard bellen, whatsAppen en e-mailen. Vaak is whatsapp of e-mail de makkelijkste manier om met ons in contact te komen. Om uw vragen goed te kunnen beantwoorden hebben we meestal wat context nodig. Daarom is het meesturen van een foto zeer handig voor ons. Wanneer u bijvoorbeeld een onderdeel nodig heeft is soms een serienummer nodig of het merk en type van de haard. Indien u geen serienummer kunt vinden of het merk en/of type niet weet kunt u een foto van uw kachel meesturen zodat wij kunnen kijken wat u nodig heeft. Ook wanneer u op zoek bent naar een haard of kachel is een foto van de huidige situatie in uw huis handig wanneer u op afstand advies nodig heeft. Het plaatsen van een haard of kachel is immers maatwerk en vaak afhankelijk van de plaatsing in de ruimte.

  • Wat is jullie WhatsApp nummer?

Ons whatsApp nummer is hetzelfde nummer als het nummer dat u kunt bellen. Ons whatsApp nummer is dus ook 078 6 13 92 63. 

  • Verkopen jullie ook vloerplaten?

Jazeker! Vloerplaten van staal zijn er in standaard maten maar zijn ook op maat te maken. Hierdoor kunnen we bijna elke vorm en afmeting leveren. Wij kunnen ook glazen vloerplaten leveren en platen van natuursteen. Ook deze vloerplaten zijn er in standaardmaten, maar zijn ook op maat te maken.

  • Verkopen jullie ook kachelkoord?

Ja. Wij verkopen verschillende kachelkoorden met verschillende diameters. Bent u niet zeker welke u nodig heeft? Neem gerust contact met ons op!

 

  • Vegen jullie ook schoorstenen?

Nee, wij vegen geen schoorstenen. Bent u op zoek naar een goede, betrouwbare schoorsteenveger? Wij hebben wel veel ervaring met schoorsteenvegers en kunnen u daarom adviseren bij welke schoorsteenvegers u terecht kunt. 

 

  • Hoe vaak moet ik mijn schoorsteen laten vegen?

U dient uw schoorsteen jaarlijks te laten vegen. Dit wordt door verzekeringsmaatschappijen als voorwaarde gesteld. 

 

  • Installeren jullie ook haarden/kachels die tweedehands op marktplaats gekocht zijn?

Nee, wij installeren in principe alleen haarden en kachels die via ons zijn aangeschaft. Hier zijn een aantal redenen voor.

Vanaf 1 januari 2022 is de Eco Design wetgeving gaan gelden. In deze Europese wet zijn eisen gesteld aan o.a. het rendement en uitstoot van haarden en kachels. Oude, tweedehands kachels en haarden voldoen over het algemeen niet aan deze wetgeving.

Bent u toch op zoek naar een haard of kachel tegen een leuke prijs? En hoeft deze niet gloednieuw te zijn? Neem dan een kijkje op onze Facebook pagina. Omdat we ons assortiment met enige regelmaat vernieuwen hebben we vaak showroommodellen te koop staan tegen aantrekkelijke prijzen. Deze haarden zijn zo goed als nieuw en hebben nauwelijks gebrand. Al deze haarden voldoen aan alle eisen die gesteld zijn door de Europese Unie wat betreft de emissie en rendement.

 

  • Plegen jullie ook onderhoud aan gashaarden en gaskachels?

Dat doen we zeker! Echter, wel alleen aan haarden en kachels die bij ons gekocht en door ons geïnstalleerd zijn. Wij vinden het belangrijk wanneer u een haard of kachel bij ons heeft aangeschaft, wij u ook de service kunnen bieden die u nodig heeft. Om dit te kunnen waarborgen kiezen we ervoor om voor onze bestaande klanten een onderhoudsservice aan te bieden. Omdat we maar een klein bedrijf zijn is het daarom voor ons niet mogelijk om ook onderhoud te verrichten aan toestellen die niet bij ons gekocht zijn. 

LET OP! Vanaf 1 januari 2023 zal de woningwet aangepast worden. Vanaf die datum zullen alleen gecertificeerde bedrijven onderhoud en werkzaamheden aan gashaarden en gaskachels mogen verrichten. Ook het plaatsen en installeren van gashaarden en gaskachels mag alleen gedaan worden door bedrijven die in het bezit zijn van een proces certificaat. Voor meer informatie over deze wetswijziging kunt u een kijkje nemen bij ' Het laatste nieuws ' op onze site.

 

  • Hoe verwijder ik roetaanslag van het ruitje in mijn haard?

Hoewel je nooit kunt voorkomen dat er aanslag op de ruit komt, kun je het wel tot een minimum beperken door goed te stoken. Met goed stoken bedoelen we goed, droog hout gebruiken en de haard wanneer deze brand, lekker warm stoken. Ook het rookkanaal regelmatig laten vegen zorgt voor minder roetaanslag op de ruit. Wanneer er toch roet op de ruit zit kunt u dit relatief gemakkelijk eraf halen. 

Vaak staat er in de handleiding hoe dit het beste kan. Het is afhankelijk van het soort ruit dat er in uw kachel zit. Echter de meeste ruitjes zijn op de volgende manier schoon te maken:

1. Controleer of de kachel is afgekoeld en er geen gloeiende sintels meer liggen in de verbrandingskamer.

2. Reinig de ruit met een zachte doek, spons of papier. Gebruik glasreinigingsmiddel of keramische kookplaat reiniger.

3. Ga nogmaals met een vochtige doek over de ruit. Dit om er zeker van te zijn dat er geen restjes schoonmaakmiddel meer op de ruit achter blijven. Wanneer dit wel het geval is kan dit in de ruit branden.

 

  • Kan ik mijn houthaard altijd stoken?

Wij raden af om te stoken bij mistig en windstil weer. Dit omdat de rook dan niet goed wegwaait en er een kans is dat deze blijft hangen. Dit is niet wenselijk. Bent u niet zeker of het goed is om te stoken? Er zijn tegenwoordig handige apps en sites die u kunnen adviseren. www.stookalert.nl is zo een site.

 

  •  Hoe gaan jullie om met mijn gegevens?

Wij vragen u alleen om gegevens die wij nodig hebben om onze diensten en producten te kunnen leveren. Het gaat dan om gegevens zoals uw adres, telefoonnummer en email adres. Deze gegevens hebben we nodig om contact met u op te nemen en/of producten aan u te kunnen leveren die u bij ons besteld heeft. Deze gegevens delen we niet met derden zonder uw toestemming. U kunt altijd contact met ons opnemen wanneer u vragen heeft hierover of meer inzicht wilt in de gegevens die we over u hebben en hoe we hiermee omgaan.

 

  • Ik heb een onderdeel van een kachel/haard nodig. Kan ik dit bij jullie kopen?

Wij kunnen ook onderdelen leveren. Het is handig om naast het benodigde onderdeel ook het merk, type en/of serienummer naar ons te e-mailen zodat we zeker weten dat we het juiste onderdeel voor u bestellen.